Kristīgā mācība
Skolotājs: Sanita Bretšteina
Klašu grupa: 1. - 4. klase
Programmas mērķi
Iepazīstināt 1.–4. klašu skolēnus ar konfesionāli luteriskās kristīgās ticības pamatiem un veidot viņos izpratni par kristīgajām vērtībām un morāles normām, balstoties uz Mārtiņa Lutera Mazā katehisma saturu – Desmit baušļiem, Apustuļu ticības apliecību, lūgšanu “Mūsu Tēvs”, kristības un Svētā Vakarēdiena sakramentiem.
Programmas uzdevumi
Apgūt un nostiprināt zināšanas par M. Lutera Mazajā katehismā ietvertajām tēmām – Desmit baušļiem, Ticības apliecību, lūgšanu “Mūsu Tēvs”, kristības un Vakarēdiena sakramentiem – atbilstoši skolēnu vecumposmam.
Veicināt skolēnu garīgo un tikumisko attīstību, saistot kristīgās ticības mācību ar ikdienas dzīvi. Nodarbībās aktualizēt tādas vērtības kā mīlestība pret Dievu un tuvāko, cieņa pret vecākiem, līdzcietība, godīgums un pateicība.
Attīstīt skolēnu prasmes lasīt un izprast vienkāršus Bībeles stāstus un tekstus, kas ilustrē katehisma pamatjautājumus. Tādejādi pilnveidot valodas un lasītprasmes iemaņas, paplašinot vārdu krājumu ar arhaismiem un specifiskiem terminiem (piemēram, “bauslis”, “āmen” u.tml.).
Rosināt bērnu radošo un kritisko domāšanu kristīgās mācības apguves procesā – izmantot uzdevumus, lai padziļinātu izpratni par apgūstamajām tēmām.
Veidot pozitīvu un iekļaujošu sadarbības gaisotni grupā, kur skolēni droši uzdod jautājumus un paši mēģina rast atbildes par ticību un morāli. Sekmēt savstarpēju cieņu, prasmi uzklausīt citam citu un dalīties ar pārdomām, tādejādi attīstot sociālās prasmes.